Ik wil iemand een router kado doen, maar weet niet of hij adsl of cable in New Delhi heeft. Kan ik een router 2 in 1 kopen?

Kan ik dus een router wireless met zowel een cable en adsl uitgang kopen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Zo ja, welke is dan prijs, kwaliteit verhouding zover het beste?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je kan er redelijk vanuit gaan dat de persoon in New Delhi geen kabel heeft maar ADSL. Kabelaansluitingen zijn redelijk specifiek voor Nederland. De rest van de wereld heeft voornamelijk ADSL.

Je kan wellicht het beste even contact met deze persoon opnemen. Anders stuur je wellicht een systeem wat helemaal niet werkt omdat ze andere protocollen gebruiken. Elk land / provider kan zelf een heleboel instellingen aanpassen. Routers die je hier koopt zijn ingesteld voor de nederlandse providers. In New Delhi zijn de instellingen waarschijnlijk compleet anders. Zoek dat eerst even uit, voor je hem eea stuurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee en ja :)
Er zijn routers met ingebouwd modemgedeelte.
Dat modemgedeelte is geheel anders bij kabel en ADSL.
Er zijn geen combi apparaten.
Ik denk dat je dat niet bedoeld. Je wilt een router aansluiten op het modem. Dan heb je een brede keuze en dat werkt altijd. Linksys maakt goede betrouwbare SOHO routertjes, maar er zijn meerdere merken, zoals Belkin en Netgear.
AWM
14 jaar geleden
In principe maakt dit niets uit. Tenzij je een modemrouter wil kopen maar deze zijn er praktisch niet voor kabel. Uitgaande dat diegene al een modem heeft van zijn provider voldoen de meeste routers wel.

Toegevoegd na 2 minuten:
@jelle

Er zijn wel degelijk kabel providers in andere landen. Sowieso Amerika, Comcast bijvoorbeeld. Maar ook in landen als India.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het niet zeker weet wat de gebruiker heeft, dan kun je ervoor kiezen om gewoon een standaard-router te kiezen. Als iemand ADSL heeft, dan heeft hij in principe al een modem/router waar het signaal al binnen komt. Het denkwerk kun je van deze modem uitzetten en door de nieuwe router het werk laten doen (bijvoorbeeld: de DHCP opties.)

Mocht je voor een ADSL-Gateway Router gaan, dan is de kans groot dat de lanpoort automatischer herkend wat voor verbinding er binnen komt, waardoor het zowel een in-als uitgang is. Je hoeft hier dan geen crossed kabels meer voor te gebruiken als het op het kastje van de kabelaansluiting word aangesloten.

Er bestaan overigens wel routers van Draytek die naast een adsl aansluiting ook een wan aansluiting hebben, deze Wan aansluiting kan worden gebruikt voor kabel verbinding.
Let wel op de pittige prijs van zo'n 250 euro.

Vraagje/opmerking:
Welke stroomaansluiting/voltage heeft New Delhi overigens, nogal belangrijk als je een electronisch apparaat daar naartoe stuurt, wellicht is het apparaat daar overigens goedkoper dan in NL ;)

Beste tip is om voor iets anders te gaan dan zoiets specifieks ;)