is een warmte element gevaarlijk voor guppies?

ik heb wat guppies gekocht en nu kijk ik naar de watertemperatuur en die is 18graden maar het moet richting de 25graden liggen dus ik heb een warmte element maar als ik die op 25graden zet wordt dat ding nog al heet mijn vraag is nu is dat ding gevaarlijk voor de guppies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (5)

De temperatuur van het water is ideaal 26°C, maar mag variëren tussen 18°C en 28°C. Dit betekent dat je zelfs guppies in een onverwarmd aquarium kunt houden, zolang de omgevingstemperatuur maar nooit onder de 18°C zakt.
Plaats een onverwarmd aquarium met guppies bij voorkeur dicht bij de verwarming, en zorg er voor dat de temperatuur ook 's nachts niet onder de 18°C zakt. In onverwarmd water kunnen ze langer dan gemiddeld leven, maar zullen ze nooit kweken. Ze zullen ook minder beweeglijk en actief zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
guppen zijn geen koud water vissen. hou je ze in kouder water dan zou moeten gaan ze niet (meteen) dood, maar schop je de hele stofwisseling in de war. (bij koud water vertraagd deze) min is niet van mij (alle 2 niet overigens) :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb deze link ook maar overgenomen,maar er staat dat het water niet kouder mag zijn dan 18 graden. Ik heb ze zelf ook vroeger gehad zonder warmteelement erin en nooit problemen ermee gehad.
Als je de verwarming aanzet terwijl die niet in het water hangt, dan wordt hij inderdaad vrij heet. Dat moet je ook niet te lang doen, want ze gaan makkelijk kapot.

Als je de verwarming in het water hangt, dan wordt de hitte van het element getemperd door het water in de bak, en zal het water heel geleidelijk opwarmen tot de ingestelde temperatuur. Het kan dus helemaal geen kwaad om het element in het water te hangen.
bamibal
12 jaar geleden
Zelf hou ik mijn guppen op 25 graden.

Wat betreft jou verwarmings element,
Hoeveel liter is jou aquarium?
En hoeveel watt is de verwarming?
Voor een 60x30x30 aquarium is 25 wattverwarming als.voldoende, als je meer watt hebt dan verwarmt hij te snel en zal dus ook snel.weer uitslaan. En zo krijg je elke x een wisselende tempratuur. Dit is ook niet goed.
Vaak klopt de tempratuur die op het element staat ook niet helemaal. Het is dus vaak zo dat je hem zelf moet ijken, ofwel op de juiste tempratuur te krijgen en te behouden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een verwarmingselement hebt gekocht wat speciaal voor aquariums gemaakt is, dan kan dit helemaal geen kwaad voor je guppies.
Je hebt ook van die beschermhoesjes voor om de verwarmingsbuis bij de meeste nieuwere verwarmingselementen. Als je twijfelt, kun je die er nog om doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn verwarmingselement ligt onder de steentjes begraven op de plek waar hij ligt zijn de steentjes iets warmer maar is niet gevaarlijk zo. Als het kan moet je je verwarmingselement onder de steentjes leggen. Zo kunnen de vissen er niet bij en verwarmt hij toch.